Soluţia PSD pentru autostradă: parteneriat public-privat pentru Câmpia Turzii - Braşov

de Valentin Malaescu

25 iunie 2011

 

Şeful Departamentului transporturi al PSD, senatorul Sorin Bota, a făcut publică soluţia identificată de social-democraţi pentru deblocarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. În viziunea acestora, legătura auto rapidă a clujenilor cu vestul Europei depinde de dispoziţia companiei Bechtel, constructorul magistralei, de a investi.

Fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în Guvernul Năstase şi participant direct la negocierile cu societatea americană, Bota acuză gestionarea "portocalie" a proiectului de întârzierea sa, dar şi de dublarea preţului negociat iniţial. "În ceea ce priveşte Autostrada Transilvania, se împlinesc deja opt ani de când Bechtel a aterizat la Bucureşti şi a început negocierile. Opt ani după care, după cum ştiţi, avem un cost pe kilometru de 11,5 milioane de euro în loc de 5,5, cât negociasem noi la momentul 2003-2004, lucrările întrerupte şi o perspectivă sumbră din punct de vedere al continuării", a spus Bota.

El propunea "ruperea" autostrăzii în două, cu două variante de contractare. "Soluţia PSD în acest sens este aşezarea la masa negocierilor, continuarea lucrărilor pe tronsoanele începute de la Gilău spre Borş printr-un credit furnizor oferit de compania Bechtel şi de la Câmpia Turzii spre Braşov printr-un un nou contract în parteneriat public-privat. Aceasta este soluţia pe care noi o propunem şi sperăm ca guvernarea PDL să facă ceva paşi în sensul finalizării autostrăzii, care, în paranteză fiind spus, anul viitor trebuia să fie gata de la Braşov până la Borş, 415 kilometri", a explicat Bota. În ciuda insistenţelor, reprezentanţii companiei Bechtel n-au putut fi contactaţi.